2002
OCHRONA DÓBR KULTURY
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Iwona Bartnik: Twórczość architektoniczna Stanisława Szpakowskiego (konserwatorstwo).
Karolina Brągiel: Rzeczywistość wyobrażona w obrazach Bronisława Wojciecha Linkego (muzealnictwo).
Magdalena Ginter: Miniatury z rękopisu "Diwanu" Hafiza z Biblioteki Głównej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (historia sztuki).
Publ.: Miniatury z Diwanu Hafiza przypisywane Sultanowi Mohammedowi z Biblioteki Głównej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, [w:] "Toruńskie Studia o Sztuce Orientu", red. J.Malinowski, M.Wojtczak, t.1, 2004.
Mariusz Kopka: Namiot jako forma architektury (konserwatorstwo).
Publ.: Namiot jako forma architektury, [w:] "Toruńskie Studia o Sztuce Orientu", red. J.Malinowski, M.Wojtczak, t. 2, 2005.
Bogna Łakomska, Chiński listek albumowy "Święto Smoczych Łodzi" z Muzeum Narodowego w Warszawie (historia sztuki).
Publ.: Święto Smoczych Łodzi - chiński listek albumowy z Muzeum Narodowego w Warszawie, [w:] "Toruńskie Studia o Sztuce Orientu", red. J.Malinowski, M.Wojtczak, t. 1, 2004.
Jolanta Otkałło: W poszukiwaniu własnego stylu... O wczesnej fazie malarstwa Wacława Borowskiego (1906-1922) (muzealnictwo).
Publ.: O polichromii Wacława Borowskiego w kościele w Miłosławiu (1913-1914) [w:] Studia o artystach XVIII-XX wieku, red. J. Malinowski, wyd. UMK, Toruń 2003.
Iwona Pleskot: Portret w plakacie Waldemara Świerzego (historia sztuki.
Anna Polańska: Twórczość fotograficzna Aleksandra Krzywobłockiego (muzealnictwo).
Publ.: Przedwojenna twórczość fotograficzna Aleksandra Krzywobłockiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2003, nr 2 ;
Fotomontaże Alekandra Krzywobłockiego z lat 1948-1973, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 1.
Krzysztof Rojek: Życie i twórczość Alfonsa Karpińskiego (historia sztuki).
Katarzyna Rutkowska: Malarstwo Wilhelma Leopolskiego (muzealnictwo).
Publ.: Malarstwo historyczno-rodzajowe Wilhelma Leopolskiego [w :] Studia o artystach XVIII-XX wieku, red. J. Malinowski, wyd. UMK, Toruń 2003;
Malarstwo Wilhelma Leopolskiego, wyd. Neriton, Warszawa 2004.
Marta Rymar: Rozwój urbanistyki i architektury przemysłowej na przykładzie byłej kopalni "Julia" [Fuchs/Thorez] w Wałbrzychu. Problematyka zabezpieczenia i zagospodarowania terenów i obiektów poprzemysłowych (konserwatorstwo).
Publ.: Problematyka ochrony, konserwacji i zagospodarowania XIX-wiecznej architektury poprzemysłowej oraz pierwotnego układu przestrzennego byłej kopalni Julia w Wałbrzychu [w:] Studenci o konserwacji. IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Studentów Konserwacji Zabytków , Toruń 2003;
Ochrona krajobrazu kulturowego byłej kopalni Julia w Wałbrzychu, "Aura" 2003, nr 11.
Justyna Skibińska: Architektura uzdrowiska Inowrocław w dwudziestoleciu międzywojennym (konserwatorstwo).
Magdalena Szmidt: W poszukiwaniu rytmu. Wybrane zagadnienia z twórczości rzeźbiarskiej Henryka Kuny (muzealnictwo).
Anna Wiśniewska: Styl shetani. Nowoczesna rzeźba ludu Makonde w Tanzanii (muzealnictwo).
Publ.: Styl shetani. Nowoczesna rzeźba ludu Makonde w Tanzanii, wyd. Neriton 2003.
pod kierunkiem dr hab. Andrzeja Majdowskiego, prof. UMK
Ksenia Jakubowska: Przebudowy i rozbudowy kościołów parafialnych w diecezji płockiej w latach 1795-1914 (konserwatorstwo).
Olga Jarkowska: Rozbudowy kościołów w diecezji włocławskiej w latach 1815-1918, (konserwatorstwo).
Anna Konieczek: Inwestycje kościelne w diecezji włocławskiej w latach 1795-1863 (konserwatorstwo).
Anna Masztalerz: Inwestycje kościelne w diecezjach płockiej i włocławskiej w latach 1918-1939 (konserwatorstwo).
Magdalena Tkacz: Kaplice i mauzolea nagrobne łódzkich fabrykantów, (konserwatorstwo).
Małgorzata Żelazowska: Mińsk Mazowiecki. Wybrane problemy zabudowy miasta w okresie porozbiorowym (konserwatorstwo).
HISTORIA SZTUKI - na Wydziale Nauk Historycznych
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Celina Zbrzeźna: Cykl "Zatrutych studzien" (1905-1906) Jacka Malczewskiego.
KIERUNKI ARTYSTYCZNE
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Dorota Chilińska: Krytyka i cenzura w sztuce polskiej lat 90-tych. Analiza konfliktu sztuki ze społeczeństwem (plastyka intermedialna).
Joanna Chołaścińska: Magiczny świat animacji. Franz Kafka" Zbrodnia i kara Piotra Dumały (plastyka intermedialna).
Publ.: Wywoływanie ducha Kafki. Portret pisarza w filmie animowanym Piotra Dumały, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 1.
Rafał Czwichocki: Twórczość portretowa Czesława Rzepińskiego (malarstwo).
Publ.: Twórczość portretowa Czesława Rzepińskiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2003, nr 1.
Katarzyna Danielewska: Akt jako wyraz emocjonalnych stanów kobiety w malarstwie Teresy Pągowskiej (malarstwo).
Ewa Gawrońska: Przedmiot codziennego użytku w sztuce Władysława Hasiora (grafika warsztatowa).
Małgorzata Gregorczyk: Egzystencjalne dylematy bohatera grafik Henryka Ożoga (grafika warsztatowa).
Magdalena Haasek-Rogowska: Metaforyka formy, symbol i znak w twórczości Francisa Bacona (grafika warsztatowa).
Joanna Heier-Nyirö: Sztuka a rzeczywistość - reminiscencje życia w twórczości Stasysa Eidrigevičiusa (projektowanie graficzne).
Adam Jezierski: Kolor i przestrzeń w malarstwie amerykańskim lat 50-tych i 60-tych XX wieku. Robert Rauschenberg, Jackson Pollock i Marc Rothko (grafika warsztatowa).
Elżbieta Jędrzejczak: Jana Góry pejzaż wewnętrzny (projektowanie graficzne).
Marek Nawrocki: Wizja człowieka i cywilizacji w cyklu Podróżni Andrzeja Pietscha (grafika warsztatowa).
Ilona Pełeska: Problemy figuracji w polskim linorycie lat 90-tych XX wieku (grafika warsztatowa).
Miłosz Pobiedziński: Jan Pamuła - obrazy komputerowe. Komputer jako medium w procesie kształtowania dzieła plastycznego (malarstwo).
Publ.: Obrazy komputerowe Jana Pamuły, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2003, nr 1.
Jan Pamuła - analiza twórczości [w:] Jan Pamuła. Obrazy. Obiekty, katalog wystawy, Galeria ZPZP Sukiennice, Kraków 2003-2004.
Monika Przeździecka [Piendyk]: Literackie inspiracje w twórczości Izabelli Gustowskiej w pracach z lat 1972-2001 (plastyka intermedialna). Publ.: Literackie inspiracje w twórczości Izabelli Gustowskiej z lat 1971-2001, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 1.
Aleksandra Radzińska: Etiudy szkolne Romana Polańskiego (plastyka intermedialna).
Sylwia Rutkowska: Przestrzeń i światło jako elementy konstruowania wyrazu emocjonalnego. Twórczość Stefana Gierowskiego w latach: 1957-1967 (malarstwo).
Szymon Saliński: Forma i funkcja typografii w plakacie Jana Młodożeńca (projektowanie graficzne).
Klara Szombara: Dwa światy w twórczości Jerzego Panka (grafika warsztatowa).
Anna Szubińska: Motyw krzesła w sztuce Władysława Hasiora i Tadeusza Kantora (plastyka intermedialna).
Marta Wierzbicka-Małecka: Nowe środki artystycznego wyrazu - dialog z historią sztuki, sposób na dzisiejszość czy ostatnia deska ratunku [dot. Katarzyny Kozyry, Joanny Rajkowskiej i Alicji Żebrowskiej] (malarstwo).
Izabela Wilkaniec: Przypadek w multimedialnej twórczości Johna Cage'a (plastyka intermedialna).
Monika Zakrzewska: Od spostrzeżenia do wyobrażenia. Wizerunek natury w malarstwie Tadeusza Dominika (malarstwo).
Katarzyna Zięba: Inspiracje sztuką bizantyjsko-prawosławną w polskim współczesnym malarstwie sakralnym [dot. Adama Stalony-Dobrzańskiego, Jerzego Nowosielskiego i Jerzego Skąpskiego] (malarstwo).
Marta Żelazna: Inspiracja fotografią w malarstwie amerykańskiego hiperrealizmu i polskiego "nowego realizmu" w twórczości Richarda Estesa i Łukasza Korolkiewicza (malarstwo).