2004

OCHRONA DÓBR KULTURY

pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego

Wioletta Brzezińska: Symbolika wolnomularska w założeniu pałacowo-ogrodowym w Młynowie za czasów Aleksandra Chodkiewicza (konserwatorstwo).

Publ.:Symbolika wolnomularska w założeniu pałacowo-ogrodowym w Młynowie za czasów Aleksandra Chodkiewicza, wyd. DiG, Warszawa 2006.

Anna Ciabach: Tranzytoryjna Formacja Totart. Laboratorium postaw i metod twórczych polskiej sztuki alternatywnej (muzealnictwo).

Wojciech Ciesielski: Plenery w Karlinie. Działalność artystyczna w województwie koszalińskim w kontekście sztuki polskiej lat osiemdziesiątych (muzealnictwo).

Marta Danowska: Twórczość plakatowa Romana Kalarusa (muzealnictwo). 

Publ.: Bajki dla dorosłych, kilka uwag o plakatach Romana Kalarusa, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Magdalena Dembek: Architektura Torunia w grafice Barbary Narębskiej-Dębskiej (historia sztuki).

Ewa Jurkowska: Świat jest piekłem. Groteskowy świat w twórczości Jana Lebensteina (muzealnictwo).

Publ.: Świat jest piekłem. Groteskowy świat w twórczości Jana Lebensteina, wyd. DiG, Warszawa, 2007.

Ewa Martyniak: Życie i twórczość Barbary Bieniulis-Strynkiewiczowej w mogelnickim ogrodzie - pracowni (historia sztuki).

Mariusz Murawski: Witrażownictwo w Toruniu po II wojnie Światowej - "toruńska szkoła witrażu" [dot. głównie Edwarda Kwiatkowskiego] (konserwatorstwo) .

Edyta Pękala: Twórczość Franciszka Żmurki i jej recepcja w polskiej krytyce artystycznej (muzealnictwo).

Katarzyna Rogalska: Rezydencje rodu Krasińskich w XIX i na początku XX wieku (konserwatorstwo).

Małgorzata Szaefer: Twórczość Fortunaty Obrąpalskiej w postfotograficznym ujęciu (konserwatorstwo).

Magdalena Szwatońska: Architektura Zgromadzenia Zmartwychwstańców w Polsce do I wojny światowej (konserwatorstwo).

Justyna Śmielska: Artysta pogranicza. Życie i twórczość Stanisława Chlebowskiego (1890-1969) (muzealnictwo).

Joanna Wiśniewska: Eksperymentalna twórczość Studia Filmów Animowanych w Krakowie (muzealnictwo).

Kamila Zawal: Tematyka społeczna wsi w malarstwie polskim w latach 1850 -1875 (historia sztuki).

pod kierunkiem dr hab. prof. UMK Andrzeja Majdowskiego

Aleksandra Molin: Ewangelicko-augsburskie budownictwo kościelne w Królestwie Polskim (konserwatorstwo).

Dorota Orłowska: Inwestycje kościelne na obszarze diecezji płockiej w Okresie porozbiorowym (1795-1918) (konserwatorstwo).

KIERUNKI ARTYSTYCZNE

pod kierunkiem prof. Jerzego Malinowskiego

Przemysław Bernacki: Autorski film animowany w Polsce - od taśmy filmowej do pracowni komputerowej (plastyka intermedialna).

Joanna Jastrzębska: Tomasz Kawiak. Od sztuki konceptualnej do obiektu (grafika warsztatowa).

Tomasz Nojszewski: Książka artystyczna w twórczości Zbigniewa Makowskiego (projektowanie graficzne).

Iwona Okrągła: Animowany świat Mariusza Wilczyńskiego (grafika warsztatowa).

Szymon Wojciechowski: Ikona i sacrum w malarstwie Stanisława Białogłowicza (malarstwo).

pod kierunkiem dr Małgorzaty Geron

Karolina Borys: Motyw konia w twórczości Ludwika Maciąga (malarstwo).

Magdalena Gromada: Fascynacja tajemnicą istnienia w twórczości Leona Romanowa 1938-2001 (malarstwo).

Joanna Gugała: Człowiek, tłum i społeczeństwo w twórczości Karola Broniatowskiego. Próba interpretacji wybranych dzieł artysty z lat 1970-1999 (rzeźba).

Lucyna Makowska: Malarstwo i rysunek Ewy Pawlak (malarstwo).

Monika Wąs: Eros i Tanatos. "Perwersje" w sztuce niemieckiej lat dwudziestych XX wieku. Georg Grosz, Otto Dix, Rudolf Schlichter (malarstwo).

Publ.: Metropolis w sztuce niemieckiej awangardy [w:] Sztuka lat 1905-1923. Malarstwo-rzeźba-grafika-krytyka artystyczna. Materiały z konferencji naukowej, Toruń 2005, pod red. M. Geron i J. Malinowski, wyd. Koła Doktorantów UMK, Toruń 2006.

pod kierunkiem dr Małgorzaty Jankowskiej

Anna Bąk: Rola Światła w scenografii Borisa F. Kudlički (plastyka multimedialna).

Paweł Borkowski: Szczęście w sztuce. O twórczości Luxsusu, Pomarańczowej Alternatywy, Ursa Luthego i Martina Creeda (grafika warsztatowa).

Monika Czajkowska: Wideoklip jako obszar wolności artystycznej. Na przykładzie twórczości Michel Gonery (plastyka multimedialna).

Jacek Czapnik: Współczesna japońska animacja (dot. Hayao Miyazakiego, Mamoru Oshii, Hideaki Anno i Ryutaro Nakamury) (projektowanie graficzne).

Karolina Dąbrowska: Formy społeczne Andrzeja Bukowińskiego (plastyka intermedialna).

Karolina Kret: O technice filmowej Caroline Lear (plastyka intermedialna).

Jan Krysztop: Dźwięk jako element dzieła artystycznego na przykładzie wybranych prac Wojciecha Bruszewskiego, Izabeli Gutkowskiej i Krzysztofa Zarębskiego (plastyka intermedialna).

Krzysztof Olejniczak: Uwodzenie wstrętem. Abject art w Polsce na przykładzie wybranych prac Alicji Żebrowskiej (malarstwo).

Kinga Owsianko: Między ekranem a widzem. Projekcje w twórczości Krzysztofa Wodiczki i Dominika Lejmana (malarstwo).

Katarzyna Piec: Madonna w sztuce współczesnej (grafika warsztatowa).

Łukasz Romanow: Narzędzia kształtowania postaw społecznych w twórczości Zbigniewa Libery (plastyka intermedialna).

Magdalena Surzyn: Sport jako inspiracja - wybrane przykłady ze sztuki XX wieku (malarstwo).

Magdalena Tańska: Tożsamość kulturowa w perspektywie metafizycznej w topograficznych plakatach artystów japońskich (plastyka intermedialna).

Marta Tomaszewska: "Kobieta zniewolona" - poszukiwanie mitu osobistego w sztuce wybranych polskich artystek (malarstwo).

pod kierunkiem dr Katarzyny Kulpińskiej

Jędrzej Bączyk: Plakat jako sposób myślenia na przykładzie prac Romana Cieślewicza, Mieczysława Wasilewskiego i Sebastiana Kubicy (projektowanie graficzne).

Andrzej Bogusz: Harmonia i ład w grafice współczesnej (grafika warsztatowa).

Ewelina Czeberkus: Aspekt polityczny i kulturalny w plakatach Eugeniusza Geta Stankiewicza (projektowanie graficzne).

Publ.: Plakaty Eugeniusza Geta Stankiewicza - aspekt polityczny i kulturalny, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Aleksander Czyż: Polski plakat i typograficzny na przykładzie twórczości Władysława Pluty (projektowanie graficzne).

Publ.: Plakat typograficzny na przykładzie twórczości Władysława Pluty, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Katarzyna Dróżdż: Vlepka jako zjawisko kulturowe. Historia i analiza formy (projektowanie graficzne).

Publ.: VLEPKA jako zjawisko kulturowe - historia i forma, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Karolina Górska: Roman Cieślewicz - plakaty i kolaże (projektowanie graficzne).

Izabela Kossak: Znak twórczości Lexa Drewińskiego (projektowanie graficzne).

Publ.: Znak w twórczości Lexa Drewińskiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Joanna Skiba: Archetyp maski w plakatach Wiktora Sadowskiego (grafika warsztatowa).

Publ.:  Archetyp maski w plakatach Wiktora Sadowskiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.

Piotr Tołoczko: Rola rysunku w grafice muzycznej [dot. Bogusława Schaffera i Ewy Synowiec] (grafika warsztatowa).

Marcin Wilk: Polski plakat BHP końca XX wieku (rysunek).

Ważna informacja

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.

Akceptuję  Odrzucam