2004
OCHRONA DÓBR KULTURY
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Wioletta Brzezińska: Symbolika wolnomularska w założeniu pałacowo-ogrodowym w Młynowie za czasów Aleksandra Chodkiewicza (konserwatorstwo).
Publ.:Symbolika wolnomularska w założeniu pałacowo-ogrodowym w Młynowie za czasów Aleksandra Chodkiewicza, wyd. DiG, Warszawa 2006.
Anna Ciabach: Tranzytoryjna Formacja Totart. Laboratorium postaw i metod twórczych polskiej sztuki alternatywnej (muzealnictwo).
Wojciech Ciesielski: Plenery w Karlinie. Działalność artystyczna w województwie koszalińskim w kontekście sztuki polskiej lat osiemdziesiątych (muzealnictwo).
Marta Danowska: Twórczość plakatowa Romana Kalarusa (muzealnictwo).
Publ.: Bajki dla dorosłych, kilka uwag o plakatach Romana Kalarusa, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Magdalena Dembek: Architektura Torunia w grafice Barbary Narębskiej-Dębskiej (historia sztuki).
Ewa Jurkowska: Świat jest piekłem. Groteskowy świat w twórczości Jana Lebensteina (muzealnictwo).
Publ.: Świat jest piekłem. Groteskowy świat w twórczości Jana Lebensteina, wyd. DiG, Warszawa, 2007.
Ewa Martyniak: Życie i twórczość Barbary Bieniulis-Strynkiewiczowej w mogelnickim ogrodzie - pracowni (historia sztuki).
Mariusz Murawski: Witrażownictwo w Toruniu po II wojnie Światowej - "toruńska szkoła witrażu" [dot. głównie Edwarda Kwiatkowskiego] (konserwatorstwo) .
Edyta Pękala: Twórczość Franciszka Żmurki i jej recepcja w polskiej krytyce artystycznej (muzealnictwo).
Katarzyna Rogalska: Rezydencje rodu Krasińskich w XIX i na początku XX wieku (konserwatorstwo).
Małgorzata Szaefer: Twórczość Fortunaty Obrąpalskiej w postfotograficznym ujęciu (konserwatorstwo).
Magdalena Szwatońska: Architektura Zgromadzenia Zmartwychwstańców w Polsce do I wojny światowej (konserwatorstwo).
Justyna Śmielska: Artysta pogranicza. Życie i twórczość Stanisława Chlebowskiego (1890-1969) (muzealnictwo).
Joanna Wiśniewska: Eksperymentalna twórczość Studia Filmów Animowanych w Krakowie (muzealnictwo).
Kamila Zawal: Tematyka społeczna wsi w malarstwie polskim w latach 1850 -1875 (historia sztuki).
pod kierunkiem dr hab. prof. UMK Andrzeja Majdowskiego
Aleksandra Molin: Ewangelicko-augsburskie budownictwo kościelne w Królestwie Polskim (konserwatorstwo).
Dorota Orłowska: Inwestycje kościelne na obszarze diecezji płockiej w Okresie porozbiorowym (1795-1918) (konserwatorstwo).
KIERUNKI ARTYSTYCZNE
pod kierunkiem prof. Jerzego Malinowskiego
Przemysław Bernacki: Autorski film animowany w Polsce - od taśmy filmowej do pracowni komputerowej (plastyka intermedialna).
Joanna Jastrzębska: Tomasz Kawiak. Od sztuki konceptualnej do obiektu (grafika warsztatowa).
Tomasz Nojszewski: Książka artystyczna w twórczości Zbigniewa Makowskiego (projektowanie graficzne).
Iwona Okrągła: Animowany świat Mariusza Wilczyńskiego (grafika warsztatowa).
Szymon Wojciechowski: Ikona i sacrum w malarstwie Stanisława Białogłowicza (malarstwo).
pod kierunkiem dr Małgorzaty Geron
Karolina Borys: Motyw konia w twórczości Ludwika Maciąga (malarstwo).
Magdalena Gromada: Fascynacja tajemnicą istnienia w twórczości Leona Romanowa 1938-2001 (malarstwo).
Joanna Gugała: Człowiek, tłum i społeczeństwo w twórczości Karola Broniatowskiego. Próba interpretacji wybranych dzieł artysty z lat 1970-1999 (rzeźba).
Lucyna Makowska: Malarstwo i rysunek Ewy Pawlak (malarstwo).
Monika Wąs: Eros i Tanatos. "Perwersje" w sztuce niemieckiej lat dwudziestych XX wieku. Georg Grosz, Otto Dix, Rudolf Schlichter (malarstwo).
Publ.: Metropolis w sztuce niemieckiej awangardy [w:] Sztuka lat 1905-1923. Malarstwo-rzeźba-grafika-krytyka artystyczna. Materiały z konferencji naukowej, Toruń 2005, pod red. M. Geron i J. Malinowski, wyd. Koła Doktorantów UMK, Toruń 2006.
pod kierunkiem dr Małgorzaty Jankowskiej
Anna Bąk: Rola Światła w scenografii Borisa F. Kudlički (plastyka multimedialna).
Paweł Borkowski: Szczęście w sztuce. O twórczości Luxsusu, Pomarańczowej Alternatywy, Ursa Luthego i Martina Creeda (grafika warsztatowa).
Monika Czajkowska: Wideoklip jako obszar wolności artystycznej. Na przykładzie twórczości Michel Gonery (plastyka multimedialna).
Jacek Czapnik: Współczesna japońska animacja (dot. Hayao Miyazakiego, Mamoru Oshii, Hideaki Anno i Ryutaro Nakamury) (projektowanie graficzne).
Karolina Dąbrowska: Formy społeczne Andrzeja Bukowińskiego (plastyka intermedialna).
Karolina Kret: O technice filmowej Caroline Lear (plastyka intermedialna).
Jan Krysztop: Dźwięk jako element dzieła artystycznego na przykładzie wybranych prac Wojciecha Bruszewskiego, Izabeli Gutkowskiej i Krzysztofa Zarębskiego (plastyka intermedialna).
Krzysztof Olejniczak: Uwodzenie wstrętem. Abject art w Polsce na przykładzie wybranych prac Alicji Żebrowskiej (malarstwo).
Kinga Owsianko: Między ekranem a widzem. Projekcje w twórczości Krzysztofa Wodiczki i Dominika Lejmana (malarstwo).
Katarzyna Piec: Madonna w sztuce współczesnej (grafika warsztatowa).
Łukasz Romanow: Narzędzia kształtowania postaw społecznych w twórczości Zbigniewa Libery (plastyka intermedialna).
Magdalena Surzyn: Sport jako inspiracja - wybrane przykłady ze sztuki XX wieku (malarstwo).
Magdalena Tańska: Tożsamość kulturowa w perspektywie metafizycznej w topograficznych plakatach artystów japońskich (plastyka intermedialna).
Marta Tomaszewska: "Kobieta zniewolona" - poszukiwanie mitu osobistego w sztuce wybranych polskich artystek (malarstwo).
pod kierunkiem dr Katarzyny Kulpińskiej
Jędrzej Bączyk: Plakat jako sposób myślenia na przykładzie prac Romana Cieślewicza, Mieczysława Wasilewskiego i Sebastiana Kubicy (projektowanie graficzne).
Andrzej Bogusz: Harmonia i ład w grafice współczesnej (grafika warsztatowa).
Ewelina Czeberkus: Aspekt polityczny i kulturalny w plakatach Eugeniusza Geta Stankiewicza (projektowanie graficzne).
Publ.: Plakaty Eugeniusza Geta Stankiewicza - aspekt polityczny i kulturalny, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Aleksander Czyż: Polski plakat i typograficzny na przykładzie twórczości Władysława Pluty (projektowanie graficzne).
Publ.: Plakat typograficzny na przykładzie twórczości Władysława Pluty, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Katarzyna Dróżdż: Vlepka jako zjawisko kulturowe. Historia i analiza formy (projektowanie graficzne).
Publ.: VLEPKA jako zjawisko kulturowe - historia i forma, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Karolina Górska: Roman Cieślewicz - plakaty i kolaże (projektowanie graficzne).
Izabela Kossak: Znak twórczości Lexa Drewińskiego (projektowanie graficzne).
Publ.: Znak w twórczości Lexa Drewińskiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Joanna Skiba: Archetyp maski w plakatach Wiktora Sadowskiego (grafika warsztatowa).
Publ.: Archetyp maski w plakatach Wiktora Sadowskiego, "Pamiętnik Sztuk Pięknych" 2004, nr 2.
Piotr Tołoczko: Rola rysunku w grafice muzycznej [dot. Bogusława Schaffera i Ewy Synowiec] (grafika warsztatowa).
Marcin Wilk: Polski plakat BHP końca XX wieku (rysunek).